Dietetyk Anna Okoń | Czekoladowy i zdrowy mus z awokado
15562
single,single-post,postid-15562,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
IMG_7353

Czekoladowy i zdrowy mus z awokado

Jeśli macie ochotę na łatwy, szybki i czekoladowy przepis, to ten jest właśnie dla Was. Najlepiej smakuje mocno schłodzony, lub nawet zamrożony jako lody.

Ten zdrowy mus to połączenie zaledwie 4 składników i wody: awokado, kakao, orzechów i czegoś do posłodzenia.

Za tym małym deserem kryje się duża moc:

 

AWOKADO

To bardzo dobre źródło tłuszczów, szczególnie jednonienasyconych, takich samych jak w oliwie z oliwek. Między innymi dzięki nim, awokado daje uczucie sytości na długie godziny.

Dodatkowo zawiera sporo witaminy E, tzw. witaminy młodości. Oprócz tego, w tym owocu znajdziemy witaminy z grupy B, witaminę K, potas, miedź i witaminę C. Jedzenie awokado jest powiązane ze zmniejszeniem ryzyka choroby niedokrwiennej serca. Dodatkowo zawarte w nim karotenoidy zeaksantyna i luteina pomagają chronić nasze oczy. Jest to owoc rzadko powodujący alergie, jednak jeśli masz uczulenie na lateks, to możesz nasilić swoją reakcję alergiczną

 

KAKAO

Jedno z najlepszych źródeł przeciwutleniaczy, takich jak: polifenole, flawanole, katechiny i inne. Dobre źródło magnezu, niehemowego żelaza, miedzi i manganu. Dodatkowo zawiera też potas, fosfor, cynk i selen.

Przeciwutleniacze zawarte w kakao potrafią wpływać na regulację ciśnienia krwi, zapobiegają utlenianiu cholesterolu LDL, chronią przed poparzeniem słonecznym.

Dodatkowo kakao wpływa pozytywnie na funkcje kognitywne mózgu!

 

 

Czas przygotowania: 10 minut + ewentualne chłodzenie

Składniki na około 3 porcje:IMG_7338

  • 2 dojrzałe awokado
  • ¼ szklanki słodzidła (miód, erytrytol, ksylitol lub syrop klonowy)
  • ¼ szklanki kakao
  • ¼ szklanki wody (można zamienić na mleko kokosowe lub migdałowe)
  • 1 łyżka masła orzechowego (u mnie krem kokosowy)

Dodatki: świeże, sezonowe owoce

 

Sposób wykonania:

  1. Obierz awokado, wyjmij pestkę i włóż do misy blendera.
  2. Dodaj słodzidło, kakao, wodę i masło orzechowe. Zmiksuj na gładką masę.
  3. Włóż do lodówki na minimum 15 minut, najlepiej smakuje następnego dnia.
  4. Przed podaniem udekoruj garścią owoców

 

Wartości odżywcze dla jednej z trzech porcji:

  • Energia: 286kcal
  • Białko: 7g
  • Tłuszcz: 22g
  • Węglowodany: 14g
  • Błonnik: 8g

IMG_7344